Saturday, 14 May 2011

USIM,i'm coming!

assalamualaikum...
sejak semalam lagi tangan gatal2 nak update belog..tsktsktsk...tapi blogger ada masalah teknikal pulak..hua3...


kul 5 petang semalam,result biasiswa Program Ijazah Luar Negara JPA dah kuar...masa nak check uh,memang jammed!nak dekat maghrib baru lah line internet clear sikit..boleh lah check..mula2 uh die kuar camni :



masa tuh memang aku gembira sangat2 sebab aku fikir yahoooo!i did it again!!!alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah......tak berhenti aku mengucapkan syukur...aku gembira sebab aku memang tak sangka dapat!lebih2 lagi kawan aku cakap tahun ni JPA kasi kepada students yang dapat 8A+ ke atas je...mak ooi!aku pikir confirm aku tak dapat!haha...pastu,aku pun bagi tau ayah dan telfon umi yang berada di Kuala Lumpur sekarang...masa tuh aku tak boleh bukak lagi surat tawaran sebab jammed...so,tak tau lah aku dapat tawaran ke mana..tapi aku pelik jugak sebab die kata Program Ijazah Dalam Negara (1) tahun 2011. DALAM NEGARA???nape pulak??aku mintak LUAR NEGARA..aku tanya kak yong(kakak sulung aku yang study bawah tajaan JPA) kata 1 tahun tuh die cakap jadi maksudnya Program Persediaan lah tuh...semua persediaan ataupun pra-universiti nih dalam negara...aku pun lega sat...pastu malam tuh boleh bukak surat tawaran die...


terkejut siot aku!!!!die cakap aku dapat biasiswa bersyarat...kalau aku dapat tawaran pi ijazah pertama kat IPTA dalam negara nanti lepas abis asasi kat USIM nih baru lah JPA bagi biasiswa uh kat aku...sepanjang asasi ataupun tamhidi setahun kat USIM nih Bantuan Kewangan ataupun Biasiswa Asasi lah yang tanggung aku...





LOOOOOOOOOL!!!kalau camni aku tak der lah special case sangat...hahaha..macam students laen jugak lah...cuma aku nih akan dapat terus biasiswa JPA tuh kalau aku dapat pointer yang membolehkan aku masuk Ijazah Pertama and melepasi syarat minimum yang JPA tetapkan...kalau orang laen kena apply dulu..tuh je lah yang special...kahkahkah...tak pe lah asalkan dah confirm aku dapat biasiswa JPA uh je nanti masuk degree...hehe..tapi buat masa sekarang sedih lah jugak aku tak dapat yang aku apply dulu..ayah nak sangat aku dapat pi luar negara..haha...tapi dah tak boleh lah...kena tunggu peringkat Master lah pulak..lambat lagi uh! *sigh* kawan2 aku ramai yang dapat macam aku...hanya PIDN--->dalam negara...sekarang kan JPA memang tak der duit nak hantar ramai students kat luar negara...tuh lah die amek majoritinya 8A+ dan ke atas...setakat ni aku hanya dengar 7 orang kawan aku dapat pi luar negara...3 orang Mesir...3 orang United Kingdom...sorang lagi US...waaah~!!!jeles lah...haha...congrats kawan2...study leklok!dan yang dalam negara pun (termasuk aku) jom kite belajar rajin2 sampai dapat atasi diorang yang dapat pi luar negara...hahahaha...tak mustahil kan???sekarang baru permulaan!jauuuuuuuuh lagi perjalanan kita tau..IPTA dalam negara un apa kurangnya..sama hebat je..cuma luar negara memang dapat lebih pengiktirafan... padahal dulu aku jugak yang terhegeh-hegeh apply luar negara..huahuahua... aku memang tak nak pi jauh2...sebab aku ni penakut sikit..ok!aku tipu!penakut BANYAK...haha..aku tau Allah tak izinkan aku ke luar negara sebab aku akan selalu homesick kat sana kot..ataupun aku tak boleh balik umah selalu..maklumlah tiket pegi balik mesti mahal lorh...susahkan mak bapak aku pulak...so,aku dah dapat biasiswa JPA dalam negara ni pun bersyukur sangat2..ALHAMDULILLAH...sebab aku memang selalu berdoa...........

"YA ALLAH,tunjukkanlah aku jalan yang paling baek untuk aku..aku rasa aku tak nak study luar negara tapi aku nak sangat biasiswa JPA untuk ringankan beban ayah dan umi...jadi,tolonglah YA ALLAH!kabulkan permintaan hambaMu yang lemah ini....TAWAKKALTU ALALLAH..."

so,ALLAH dah kasi aku apa yang aku nak!syukur~aku yang mintak sangat camtu...kan dah dapat..haha..jadi,sekarang kite lalu jalan kite,diorang lalu jalan diorang...jangan biarkan orang yang lebih bertuah dapat pi luar negara tuh patahkan semangat kita..jangan cakap,"bagusnya kalau aku dapat jadi macam diorang..." never!jangan cakap camtu!tuh rezeki diorang..rezeki kite nie jangan persia-siakan..kena struggle sungguh2!jangan maen2!!! mana lah tau kat USIM ni aku jumpa jodoh aku ke~~~ hahahaha... insyaALLAH pi USIM adalah jalan TERBAEKKK for ME.....

so Universiti Sains Islam Malaysia,i'm coming!!!!tunggu aku yer!!!!!!!!!

semalam aku dah confirmkan aku trima tawaran USIM tuh..and aku dah study lah sikit pasal USIM...tengok gambar die..yang paling SYOKKK asrama die bukan dorm!tapi rumah!!!haha..bangunan die macam apartment gitu~setiap rumah ade ruang tamu,dapur,tandas 2 bijik,bedroom 3 bijik...hehe...1 master bedroom 4 orang kongsi..2 lagi bedroom biasa 2 orang...waaaah!bagus r kalau camtu!hehe...

KLIK SAYA kalau nak tengok asrama die camna..tapi ni untuk senior..junior kat laen..tapi ala2 camni lah...hahahaha... sila nikmati pics kat bawah ni yer....credit to blog kak senior nie...tq kak!saya jadi berminat sikit nak pi USIM lepas tengok pics USIM dari blog kak dan abang semua..hehe...

pintu masuk...

asrama students TAMHIDI..hua3..macam cun jer...ehem!

library...

tempat kitorang STUDY lahhh~bangunan baru yer...

cantik tak???boleh tahan lah kan???hahahaha..aku rasa aku tak kan homesick mana pun kat USIM..sebab ramai kawan dan muka diorang pom maybe familiar..sebab majoriti orang KELATE and ex-MAAHADIANs...tapi....kita wait and see je lah~hakhakhak...

okay lah..time kasih kerana membaca...bye3...

No comments: