Thursday, 1 December 2011

cuak

salam cuak. ;)


30 November 2011:
aku cuak. adek aku cuak jugak. budak tu cuak dek kerana die ada ujian lisan kemasukan Maahad Muhammadi Lelaki pagi tu. aku pegi jugak dengan umi ayah aku teman die. *dalam hati asalnya aku join diorang pun sebab aku nak tengok 'anak anak ikan' berkeliaran dekat dalam sekolah tu. kuang kuang.* kiut lah nampak bebudak SPM cuak masa nak amek paper Biology semalam. hahaha. :P aku pulak cuak sepanjang hari. sampai tak boley tido!


1 Disember 2011:
hari ni lah tu. aku cuak lagi. adek aku pun sibok cuak jugak. pagi tadi budak tu ada ujian lisan kemasukan Maahad Tahfiz Sains lah pulak. aku pun join sama. bersih muka 'anak anak ikan' kat situ. sejuk hati. adek aku kata ujian lisan hari ni payah sikit. sama je macam MeJe (Maahad Jantan) punya semalam tapi hari ni tambah kena hafal 8 baris ayat al-Quran dalam masa sejam. bagus adek aku tu. die nak masuk Tahfiz Sains pun dengan kerelaan sendiri. beliau je satu satunya harapan parents aku untuk memiliki at least seorang hafiz dalam satu family. ye lah. ketiga tiga kakak die ex Maahad Muhammadi Perempuan. abang die yang lagi sorang pun ex-MeJe. budak tu cita cita nak jadi doktor pakar bedah nanti besar. bagus bagus. adek sape lah tu~ ahaks! semoga berjaya masuk Maahad Tahfiz Sains yer budak busuk! ayah kata doktor dah, engineer  pun dah, doktor gigi pun dah, doktor bedah hafiz pun dah. insyaALLAH harapan ayah akan tercapai. ameen~ :))


eh kejap kejap! awat aku duk berceritera pasai adek aku pulak nih! asalnya aku tulis entri ni sebab nak cakap aku cuak tunggu result aku je. kah kah kah. cuak cuak! takuttt! sejak tepat pukul 12 pagi lagi aku duk bukak tutup e-wadi nak check result final 1st sem aku. tengok tengok sampai sekarang asyik dapat yang ni jek.. 





hampehhh! usim usim~ mula mula cakap result kuar 1 Disember. pastu tunda 12 tengah hari 1 Disember. pastu tunda pulak 5 petang 1 Disember. arghhhhhhh! tak payah kuar lah senang senang! :P
*cuma mengharapkan yang terbaek. insyaAllah. harap result aku takkan kecewakan ayah! :(

No comments: