Sunday, 27 May 2012

Keep praying

Assalamualaikum.
Hari ni balik kampong. Saja jenguk datuk nenek. Sedara-mara. Sambil-sambil tengok sepupu baru. Nama baby tu Nik Nurin Afina. :D Kalau nak tau orang nama Nik ni kan comel-comel. just saying. lalalalalalala~ :P
Tadi aku reunited dengan sepupu yang sekepala dengan aku tu, si Ika. Dan secara tak rela, aku terbawak balik sedikit virus batuk beliau. Tenkiu lah awak. Buat susah-susah jek. =.=' So sekarang kepala aku pusing. Haihh. Kalau tak pun maybe pening ni disebabkan tak cukup tido. Insomnia. Cehhh. Hehe.

Macam mana nak tak insomnia? Result Tamhidi dah nak kuar 7 Jun nanti! Cuak gile. :(( 
 
klik untuk tumbesaran.

# mood : serius.
Actually, aku dah lama redho dengan result semester 2 aku. Kitorang dah buat yang terbaek. Alhamdulillah. That is the most important thing. Pasrah. Redho. Dengan ketentuan yang Allah SWT telah tetapkan untuk kami. Buat masa sekarang, TAWAKKAL is the right thing to do. Just keep praying. :) Emmm. Aku rasa peluang untuk aku dapat masuk dentistry sebenarnya nipislah jugak. Kenapa? Entri panjang ni dah ceritakan semua sebabnya. Aku bukannya tiada keyakinan. Tapi aku nampak jalan aku susah. Saingan laen lagi hebat. Memang. Hati aku still berharap dapat mengekalkan status aku sebagai seorang pelajar kursus Pergigian. Aku belum give up. But I have to prepare myself. Aku tak nak nanti kalau aku tak dapat apa yang aku inginkan, aku tak boleh terima. :) Rezeki Allah luas, kan? Allah Maha Mengetahui. :D Aku mesti tak cukup kuat untuk belajar dalam bidang ini kalo aku ditakdirkan tak berjaya bersama kengkawan yang laen. Nauzubillah. But I still have to be well-prepared. :) Ya Allah. Tunjukkanlah kami jalan yang lurus. Jalan yang terbaek untuk kami. Bukakanlah hati kami. Positifkanlah minda kami. Pujuklah hati umi dan ayah agar dapat menerima keputusan kami nanti, tak kiralah sama ada baek atau sebaliknya. :')

Amalia, fighting ! :))

**okei. fine. orang tak nak kawan, kita terima je lah. :(  #ini adalah ayat tacing.harap maklum. :P


No comments: