Thursday, 17 May 2012

Pretty

Salam peeps.


Mood Korea aku hilang kejap. Mood blogwalking yang tetibe naek. Dari tadi duk skodeng belog orang je keje aku. Tengok jam, dah pukul 1.31am. Rasa haus. Masuk dapur. Minum skyjuice. Sambil intai-intai kubor belakang rumah aku jap. Bajet berani lah konon~ Aku kan gangster. :P Tup-tup lipas mintak laluan pun aku dah melatah sengsorang. Okei. Apa yang aku nak cite ni? Haha. Biasalah. Aku kan memang suka merepek. :D Sebenarnya aku nak share maksud lagu ni. Aku ni tak reti nat buat ayat gramatis. So kopipes maksud lagu Korea je lah. :) Aku tak minat pun penyanyi lagu ni. Suka lagu die je. Is Being Pretty Everything. Kalau nak dengar, tekan ni. I just love the meaning behind the song. :D

Men are all the same these days
They only like pretty faces
Why is every single guy like that?
Other parts of me are prettier
But they're not parts that can be seen
And everyone says that I am ugly
I want to be in love now
I want to be obviously in love

I want an honest person
Is being pretty everything? Do you only look at the outer image?
Please stop now and look at my heart (look look look)
Am I good-for-nothing? Am I that unworthy?
That's so not cool, look at my heart (look look look)

Do pretty faces feed you?
They become the same after a month
Why, why are guys like this?
"It's always the ugly ones who complain more"
Jerks who say that, please piss off
The outside and inside aren't always the same
I want to be in love now
I want to be obviously in love

I want a person who will only care for me
Are you curious about me?
Do you even know about the scars you gave me with your toenails?
Look at my eyes, look at my crying heart
Look at my two eyes that are waiting for your love

Are you a hotshot? Are you that much of a hotshot?
That's so not cool, look at yourself (look look look)
Is being pretty everything? Do you only look at the outer image?
Please stop now and look at my heart (look look look)

Faham tak? Betul lagu ni cakap. Orang sekarang lebih pentingkan luaran dari dalaman. Tak patut tak patut. Aku ni bila dah boring. Dah memang tak tau nak buat apa. Aku jelajah lah muka buku aku. Lepas tu nampak lah minah-minah hot post gambar diorang. Penuh dekat News Feed aku. Ye lah. Yang comel-comel. PUTIH-PUTIH. Slim-slim. Hidung sharp. Mata macam kucing.  Meowww~ Puuuunye lah ramai orang duk puji-puji die. Yang like? Tak payah cakap lah. Aku bukan jeles ke apa. Allah dah ciptakan kita semua sebaek-baek kejadian. Semua comey. :D Tapi sedih. Aku sebagai seorang perempuan, malu kot kalau ramai orang tengok gambar kita. Lebih-lebih lelaki. Sebab tu lah aku ni sejak 2009 ada facebook pun, tak pernah buat DP gambar sendiri. Malu. Upload gambar sendiri pun tak pernah. Bukan aku nak cakap aku baek ke apa. Tapi dah memang aku budak baek nak buat macam mana. Harharhar. :P Belog ni laen cite lah. Sebab sape je yang baca belog aku. Orang yang aku kenal lah kot. Orang yang search nama aku je lah yang jumpa belog ni. Kalau tak pun kengkawan aku. Hai korang~ Heee. Kalo kat facebook? Lebih ramai orang yang aku tak kenal dari yang kenal. Eh jap. Macam dah keluar tajuk dah ni. Ish ish. Masa aku borak-borak dengan housemates kesayangan aku dulu. Keluarlah bab pompuan cantik. Kalo kat USIM, orang yang hot sikit je pun mesti dah berpunya. Tak pun ramai yang sedang usha-usha die. Especially yang putih melepak. Tak yah sebut. Mesti dicop lawa. Untung lah~ Memang bising rumah(dorm) aku dulu kalau bincang pasal ni. Haha. Korang mesti tak faham kan apa yang aku membebel dari tadi? Wekkk. :P Tak payah faham lah. Paham-paham je lah perempuan ni macam mana. Saje aku nak emo lebih malam ni. Lupakan lupakan~ Peace no war. :D :D :D

Ingat. Yang lawa tak semestinya lawa di dalam. Heh? Apekah? =.='
Lalalalalalalalala~

Bye bye beb~

No comments: