Monday, 18 June 2012

Jalan2 - DAY 2

Hai hai hai. :D


Hari second, bersamaan dengan hari Sabtu, 16 Jun 2012. Hari ni majlis kenduri kakyong. Rumah hubby kakyong (merangkap Abang Hisyam) dekat Subang. Rasanya depan Summit kot. Harhar. Aku pon tak sure sangat. :P
Family aku semalam semuanya pakai sedondon. Baju warna gold brown. Kecuali kakyong lah. Die pakai baju pengantin. Okei. Let's the pics tell you the story. Aku malas daaa nak taip. Tapi sorry ler. Gamba pengantin tak banyak pon. Hahahaha. Gamba aku + kakak je banyak. Lalalala~ :P Klik gambo kalo nak enlarge yeeee.


Masa perarakan(?). :) 


diiringi dengan paluan kompang ye. imagine imagine~



Nampak macam majlis perkahwinan kakyong sebelah pihak lelaki ni diadakan secara besar-besaran kot. Yela. Abang Hisyam anak bongsu. Dahleranakorangkaya. Ada 7 khemah untuk tetamu yang datang.


tengokkk. panjangnyeee khemah. :O *overreaction*
Hero + heroin pada hari tu. ;)


Doctors.
Sekitar majlis kenduri. :)


Umi + sepupu2nya + ibunya (Che)
kak leeya + kakak
abang + abang hisyam  + kakyong + kak leeya (makwe abang. woot2) ;)
Pukul 4 petang majlis tamat. Lepas tu sesi photoshoot outdoor pengantin dekat Putrajaya. Photographernya jiran sebelah rumah aku. Ni hah belog company photography die ---> Orang3D. Aku + kakak ikot serta jugak. Pegi tumpang kereta kak leeya. Kitorang sampai awal. Pukul 4 lebih-lebih dah sampai dekat Putrajaya. Tunggu orang laen dekat luar foodcourt. Ramai betol pelancong. Lebih kurang sejam kitorang duk situ. =.=' Disebabkan kami pakai baju kurung, orang laen pandang pelik je. :( Tetibe datang serombongan pelancong Vietnam. Sorang laki dari mereka datang dekat kami, lepas tu amek gamba kitorang 3 orang ni. Tetibe jek. Haha. Die senyum2 + thumbs up dekat kitorang. Apa lagi, kitorang pon sengih je laa. Lepas tu datang rombongan dari China pulak. Ramai pulak tu. Sorang pakcik tengok2 kitorang lepas tu amek gamba kami. Blurrrr. O.o What's going on nih? Then lagi ramai datang. Ade sorang pakcik umor lebih kurang 30-an senyum2 jugak. And then duduk between kakak + kak leeya, then suh pakcik makcik laen amek gamba kitorang. Aku duk tepi kakak. Kitorang dah terkejut. Tak tahu nak buat ape. Senyum je laaa. Macam ni hahh ----> n______n . Sorang demi sorang diorang ikot turn duduk and bergambar dengan kami. Lebih kurang 7 ke 8 orang jugak laaa pelancong2 luar negara tu kesemuanya. Adoi. Ingat kitorang ni duta Malaysia ke? Hahaha. Tak pe lah. Popular kejap. Lalalalala~ Yang ruginyaaa aku tak terfikir nak bagi kamera aku dekat diorang masa tu. Jadi tak boleh la buktikan cite ni dekat korang. Sebab takde gamba. Nak buat camna masa tu kitorang blur sangat. Tak terfikir pulakk. Tetibe je popular. Wakaka.

Dari tempat kami duduk. Aku snap pic ni sebelum kitorang jadi popular teww. Harhar~
Pukul 5.30 baru pengantin + kuncu2nya sampai. Lambat betol. >:( Gamba pengantin photographernya yang amekkan. Bukan kitorang. Wahahaha. So gamba pengantin takdelah. :P

Masa untuk menggedikkk. Oh yeahhh !






kakak 
aku 
Kul 7 petang kitorang balik hotel. :) Sebelum tu pegi hantar photographer tu dekat rumah adek die kat Damansara dulu. Lepas tu kereta buat hal lagi. Mati tetibe. Haishhh. Berhenti tepi jalan kejap. Last2 sampai hotel dalam pukul 10. >:( Asalnya plan nak pegi tengok movie malam tu tapi sebab dah lewat, abang bawak kitorang pegi i-City je. Buat saket kaki je pegi sana. Bukan buat apepon. Letih siottt. Pukul 11.30 baru balik hotel. Tido. Lagi syok.
Dah abes day 2 aku. :)

**pengalaman jadi popular tibe2 takkan aku lupakan. harharhar.

No comments: