Wednesday, 20 June 2012

Jalan2 - DAY 3

Assalamualaikum pembuka bicara. :D

Meh nak sambung stori mori hari tu. Hari ke-3 (Ahad lepas), kitorang balik Kelantan laaa. Apa lagi. Nak buat apa lama2 dekat tempat orang. Bangun awal pagi lagi sebab nak breakfast then hantar kakak naek bas dekat stesen bas Shah Alam. Kakak balik Perlis terus. So dia tak balik dengan kitorang laa. Padan muka diaaaa. Harharhar~ :P 

#kitorang dah pegi Korea ! yay! LOL.
Lepas tu balik hotel semula sebab nak jumpa kakyong + abang Hisyam dekat situ. Diorang bagi kek kahwin + 'sisa' majlis kahwin diorang yang lebih semalam. Then, kami breakfast sekali lagi dengan diorang. Wakakaka. XD


Okei. Nampaknya teknik imbas kembali aku makin lemah. >.< Aku dah tak ingat pukul berapa kitorang bertolak hari tu. Adesss. Takpe. Tak penting. Balik kali ni abang + ayah drive bergilir2. Sebab kereta buat hal + kitorang balik lalu jalan jauhhh. KL --> Kuantan --> Kuala Terengganu --> Jerteh --> Besut --> Tok Bali --> Kedai Lalat ---> rumah aku. Biasanya lalu jalan alternatif Gua Musang. Tapi jalan tu kan banyak bukit bukau. Disebabkan kereta tak berapa sihat. Terpaksalah lalu kot jalan yang rata giteww.

#drivers.
Sambil2 tu singgah rumah kawan parents aku jap. Kat Kuantan. Maghrib baru sampai Besut. Kitorang berhenti makan malam dekat sebuah restoran yang agak buruk & kotor  agak 'cantik'. Takde pelanggan laen selaen kami. Tapi nak buat macam mana. Perut dah lapar and ada restoran tu je dekat situ. :( Umi pesan Tomyam + 'the geng', hidangan untuk 4 orang. Tapi tuan kedai tu buat surprise. Dia kasi kitorang hidangan untuk 8 orang. Wowww. Last2 memang tak habes lah lauk-pauk tu. Yelah. Dah banyak sangat. Walaupon kitorang ni 5 orang. So umi mintak plastik sebab nak bungkus bawak balik. Masa tu taklah terkejut sangat. Cooool jek~ -.- Tapi masa ditanya harganya berapa dong? Makcik tu cakap, "RM80". @#$%^&*! :O Okei fine. Rezeki dia. Nak buat macam mana kan? Tapi lawak kalo ingat balik. Dah macam makan dekat hotel 5 bintang kottt. Walaupon kenyataannya..... *geleng2kepala*
Then singgah solat kat rumah Mak Su Nun, makcik aku. On the way balik lepas tu kereta start buat hal lagi. =.=' Mati banyak kali dekat traffic light. Huhuhu. Tapi alhamdulillah akhirnya semua selamat. Pukul 11 malam sampai rumah. :)
Balik2, online jek, ramai orang rindukan aku rupanyaaa. Kahkahkah. >/////< Ape lah korang ni~ Kan aku dah pesan tahan ler rindu teww sikit. Hikhik. :P *gedik+perasan+mengada2+sewaktudengannya*

Umi + ayah pesan, "Bo lah cari ore luar nyo. Payoh nok gi ngata. Cari hok dekat2 jahhh. >:( " Maksudnya : Laen kali jangan cari pasangan hidup orang dari negeri selaen Kelantan. Cari yang dekat2 je. Sebab parents aku cakap diorang dah serik hantar kakyong, kena pergi jauh2. Banyak problema katanya. Wakakaka. BAEK BOSSSS ! Akan aku usahakan. :D
tapikalodahjodohnakbuatmacammanakan? :P *gediklagi.lalalalala~*

Byebye.........

No comments: