Wednesday, 8 August 2012

Malu weh ~

*kisah benar yang tak menarik. saja nak tulis time boring2 ni. hoho~ *

Pukul 7 petang tadi, aku bukak laman sesawang JPA, try kalo2 dah tak jammed. Sebenarnya aku dah tak payah concern pasal JPA ni lagi sebab aku dah tak payah apply. Tapi ada kawan yang mintak tolong aku tengokkan kalo2 dah boleh access laman web esilav2.jpa.gov.my tu. Dia tak online sebab tak larat katanya. Demam teruk. Semalam dia cakap dia tidur dari pukul 8 malam sampai pukul 2 petang. Boleh tau lah dia tak larat sebab masa chat dengan dia dah takde "hahahahahaha" dia yang biasa. :( Serius doe. Tak suka kot layan orang yang tak seceria macam biasa ni. :p Kahkahkah. Kalo dah boleh access dia suruh aku text dia sebab dah malas online, dia cakap reload banyak2 kali pun tak boleh bukak website tu. Sebelum2 ni aku tak pernah langsung text dia melalui handphone. Yelah. Facebook kan ada. Jimat kredit. :ppp Hikhik. Lagipun takde benda penting pun sebelum2 ni sampai perlu bertext~ Nombor phone dia pun aku tak sure. Dia pernah cakap dulu masa phone member dia habis bateri, member dia tu guna phone dia untuk call aku. *berbelitnya ayat* Jadi dia cakap aku dah ada nombor dia, dia dah ada nombor aku. So aku save lah nombor tu as nama dia sampai hari ni. =.='

Ditakdirkan pukul 7 tadi boleh bukak website JPA tu. Apa lagi as promised, aku pun text lah dia melalui nombor yang aku save hari tu.

*this conversation is translated from loghat Kelate. hoho.*
#pink : aku.  #biru : B.

"Weh, aku dah boleh bukak website JPA. Tapi aku baru confirm tadi kes macam aku dah tak payah apply biasiswa sebab dah dapat lepas SPM dulu. Tapi rasa macam rugi pulak nak tutup tab website ni alang2 aku dah boleh bukak. Ataupun kau nak aku daftarkan untuk kau? Haha."

 "Sape ni?"

"Eh kau ni A kan?"

"Aku member A."

"Owhh. Tapi still budak dentist kan? Hari tu A gitau aku D call aku guna phone dia. Jadi aku ingat ni nombor phone A. Sorry2."

"Aku dentist gak. Pasal JPA tu tak payah apply ke? Ni nombor A : **********. "

"Ramai kata kena apply. Baek apply senang cerita. Kau ni budak dentist Kelantan, mesti si C kan. Haha. Sorry lah ganggu kau. Ada salah info sikit. Yang aku cakap pasal tak payah apply tu sebab bla bla bla bla." *malas nak taip. :p *

"Ok. Thanx. Aku orang KL. Bukan Kelate. Nanti kirim salam dekat A. - B"

@#%^&*(*! What?!! Malu doe. >/////< Aku teka sape dia dua kali, semua salah. Aku cakap Kelantan pekat kot dengan dia. Lorrhhhhhh~ Apesal lah dia guna loghat Kelantan jugak? Dah ler dia bukan classmate aku. And dia pun maybe tak kenal aku. Apekebenda lah aku melalut membebel dekat dia dari tadi? Aigooooo~ >.<

"Haha. Laaaaaa. Laju je cakap Kelate. Ok2. Sorry. Malu 2 kali aku hari ni. Lupa nak cakap aku Amalia. K, salam."

Lepas tu baru aku text si A. =.=' Ni baru dia betul2. Aku cerita dekat dia, dia cakap dah tahu dah. Si B dah text dia tadi. B tanya A sape Amalia. Okei fine. Aku memang tak popular pun~ :p Then A cakap B tengah sakat dia dengan aku. Cakap mesej macam couple. Eh tolong sikittttt~ Aku tak pernah couple2 ni. Lagipun aku cakap kasar je dengan si A tu. Couple hape nya! Couple itu haram la pakcik. Haiyaaaa~ :pppp

Lepastu si B still lagi text aku tanya pasal JPA. =.=' Padahal aku pun tak tahu jugak. Lagipun aku bukannya pekerja dekat JPA. Aku sendiri pun tak apply, tak tahu lah macam mana keadaan website tu. Application form dia dekat mana? Laaaagi lah aku tak tahu. Maaf lah tak dapat membantu. :|

Tapi......................... Aku masih tak dapat terima aku salah nombor hari ni. Dah kantoi dengan si B aku rapat dengan si A. Dah ler aku pun kawan rapat dengan si D belakang orang jugak. Hari tu aku digosipkan dengan si D. *gosip budak2* Sekarang kalo heboh aku dengan si A pulak, matilah aku. Padahal kitorang bertiga semua kawan baek. Muda lagi. Kawan dengan makhluk berlaenan kaum pun perlu jugak. Cuma jangan berlebih2. :D

*macam tak betul je nasehat aku tu? hahaha. :p

Pyepye. Wassalam. :)

**entri paling tak berguna dari aku. okei fine~

2 comments:

Anonymous said...

si B tu zaid ko?? haha

-yin

amalia eunhae said...

Erk. Hom kali. Haha. XD