Saturday, 15 September 2012

Minggu Taaruf yang Panjang # ver 1

1 September - 5 September :

Daftar 1 September. Kena pakai baju orientasi warna biru dengan tudung putih. Amat TIDAK syukeeeeee pakai tudung putih. Buat warna kulit aku makin gelap. Legam aku. =.=' Masa tu duduk dekat Acacia Avenue. Sebilik dengan Hani. Serumah dengan Aliah, Nabilah Harun, dan budak medik 2 orang. Affaf duk rumah depan. Aku selalu lepak dekat rumah dia malam2. 5 hari program taaruf dekat Stadium Tertutup Nilai. Kitorang kena pergi situ jalan kaki. Habes lenguh satu badan. Takpe. Jimat minyak bas usyimmmm. Boleh jugak kurangkan pencemaran alam sekitar. Ye dak? Aku skip banyak program. Semua sesi taklimat aku tak pergi. Wakaka. Masa hari first + second aku baek lagi. Hari ketiga aku pergi program malam je. Petang skip. Hari keempat aku tak pergi langsung. Hari last baru jadi budak baek semula. Aku berkomplot dengan Affaf. Hehe. :P


Affaf + me. specs buat aku nampak macam makcik kot. LOL. >.<
Petang 5 September. Majlis perpisahan students Medik + Dentist. Kan ramai antara kami yang tak dapat join geng Pandan. :( Sedeh memang lah sedih. Tapi aku tak nanges. Sebab aku setkan dalam kepala aku insyaAllah jumpa korang lagi nanti. But.... When my tamhidian bestest friend, Yan came to me, air mata aku memang tak boleh tahan dah. Tudiaaaaa haahh. Keluaq jugak. T^T Aku just salam dengan Yan. She hugged me. Mulut sama2 diam. Then aku + dia mengelak antara satu sama laen. Taknak bertembung lagi. Takut air mata tak stop2 karang susah nanti. Rindu Yannnn. :'(

6 September :

Time to move to Pandan Indah, Cheras. Pagi2 lagi angkut turun barang2 naek bas. Pergi HEP USIM. Amek darah + suntikan HPV for the cervix cancer prevention. The government gave it free for us, the 93-ers ladies. Alhamdulillah. :) Penangan musim mengundi kadang2 menguntungkan jugak. Huhu. :P Lepastu memang kedua2 belah tangan cramp gilossssss. Berhari2 kot saket. Dah lah pagi tu kena angkut barang2 berat pergi Pandan. Aku budak dentist paling last amek suntikan HPV, so bas tunggu aku je lah nak bergerak. Naek bas laen. Bukan bas yang hantar kitorang ke HEP tadi. Ada someone tolong angkutkan beg2 pakaian aku sebab aku lambat. =.=' So masa nak naek bas, check beg aku, tak cukup satu. Memang hilang terusss. Cari punya cari takde. Taknak bazir masa, terus pergi Pandan, beg cari kemudian. Then memang betul jangkaan aku beg aku termasuk dalam bas budak Medik. Geng dentist sampai tengahari lagi dekat Kolej Kediaman GlenView Villa. Tapi budak medik ada program dekat kampus sampai kul 6 petang. Memang mencemaskan aku betul. >.< Petang senior bagi kitorang rehat. Malam tu baru ada aktiviti. Ice-breaking. Aku Group 1. Segrup dengan Afi, Caie, Nab, Zaid and Azim. Nama group kitorang Tooth Fairy. Bajet kiut lettewww. Ahaks. XD Kitorang kena reka nama group, cipta logo + cheer dalam masa 30 minit, then present depan orang laen.


logo ciptaan Zaid + Azim. sorry sesangat aku tak membantu.
Takdak idea lorh.
:(

*sebenarnya ada je, cuma ada unsur korea jadi aku tak berani cakap. 
To be continued.....

No comments: