Friday, 20 September 2013

................

Dalam hapdate blog, benda yang paling aku tak suka ialah bagi tajuk entri =.=
Korang la bagi tajuk sendiri. Malas dah nak pikir.

Hai bloggie. Here I am again. Lama tak jumpa :) 

Unifi punya pasal. Lepas install hari Selasa lepas, boleh pakai sehari jek. Lepastu dah ada problem. So tadi orang TM baru mai baiki. Apa masalah aku pun tak tau. Harap2 lepas ni dia okay la :(

Sebenarnya, dua minggu pertama sejak datang keyell ni banyak sangat benda nak ceghita. Jadi akaks fasi adeks 1st year la, pastu rumah baru seram la, itu la ini la, masalah hati la. Eh. Tapi sekarang takdak mood dah la nak story mory. Malas nak cerita. Hmmmphhh. Nak hapdate pakai tab tak best kot. Keyboard lembap >< Pastu saiz keyboard saja pun dah separuh screen, so kalau tulis entri panjang, tak nampak yang bawah2 tu. Jap apa point aku ni? Oke abaikan.


Dah habes minggu kedua sebagai 2nd year student B) Ececece. Tahun ni credit hour kitorang 56 hours =..= Scaryyyyyy. 12 subjek. Core subjects berapa entah. Pharmacology, Pathology, Microbiology, Dental Materials and Dental Technique. Tapi yang paling scary Operative Technique. Ramai senior cakap subjek ni paling best. Walaupun dia bukan core subject, tapi ada banyak kerja praktikal. Penuh list requirement kitorang kena buat nanti. Untuk semester ni kitorang akan belajar cara nak prepare cavity, buat restoration and filling. Dalam bahasa mudah, simen gigi. Gigi2 yang kitorang kutip dalam masa setahun lepas nak guna masa subjek ni la. Tapi kannnn, tau tak gigi2 aku belum cukup 1 set? Sebab dia nak gigi2 yang elok. Aku punya, 88% dari bilangan gigi aku kumpul tu rosak teruk. Macam dah tak sempat nak kutip yang laen. Dah la siap nak gigi spare lagi. Mana nak cariiiiiii? T^T Subjek ni nampak macam paling tough. Bagi aku la. Sebab aku memang tak boleh dengan praktikal. Kalau teori boleh tahan lagi. Baca buku je. Huuuuu. Minggu depan baru start praktikal. Serius cuak. Hari tu baru ada lecture and berkenalan dengan dental instruments. Banyak sangat alat2 kena ingat. Dah la comel2. Berpuluh-puluh tawuuu. Macam2 nama ada >< Doktor dah warning kitorang awal2. Strict kot. Gigi sikit je. Jadi kena cermat masa buat semua filling, restoration whatevaa tu. Kena hati-hati. Kena itu kena ini. Jangan bazir gigi. Acano la naseb aku yang clumsy nih =_______= Itu la. Siapa suruh amek dentistry. Boooooooo

Jadual tahun ni memang packed sangat2. Setiap hari kelas dari pukul 8 pagi sampai 5 petang. Hari Selasa pulak sampai 8 malam =.= Tapi ada gap 2 jam sebelum kelas Hafazan kul 7 malam tu. Hari laen memang penuh. Kalau 1st year dulu ada self study 2 kali kalau tak silap. Tahun ni takdakkkkkkk langsung. Skang kalau free pun masa lecturer tak masuk kelas je =________= Itu laaaa. Siapa suruh amek dentistry. Booooooooooooooooooo

SIAPA SURUH AMEK DENTISTRY KANNNNN HUAHUAHUHAHAHAHAHA 

Kbai.


No comments: