Saturday, 12 October 2013

Boleh ke?

Yeyeye tau la malam tadi baru hapdate, skang hapdate lagi. Heeee.

Nak sambung tido lepas subuh sebenarnya. Tapi duk rumah orang kena behave sikit. Haha. Lagipun takleh tido. Terfikir something. Hari tu lagi rasa macam blur gila arghhhh nak buat macam mana ni. Tapi sebab dah start cuti aku lupa kejap. Lepastu tadi bukak instagram, Mikin post gambar cavity preparation yang kitorang kena buat rabu lepas. Kena tebuk gigi kat frasaco plastik. Cantik sangat yang dia buat. Yang aku punya memang teruk. Sebab dah terpotong cusp. Lubang jadi besar. Kenapa jadi macamtu? Sebab aku pegang highspeed salah. Masalahnya aku bukan sengaja pegang salah. Nak betulkan cara pegang tak boleh. Seriously macam ni. You must have a big hand to be a dentist. Aku ni badan je besaq, tapi kaki ngan tangan aku kecik. Saiz kasut 3 lebih je. Saiz 4 pun kadang2 muat kadang2 tak. Tangan pulak, kalau ukur tangan aku dengan orang ter'chomel' dalam kelas aku, tangan aku lagi kecik. Bukan nak merungut, alhamdulillah sempurna Allah bagi cukup 20 jari :) Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah ada tangan, ada kaki :') Cuma cabaran jugak untuk aku atasi benda ni. Lagi2 aku ni right-handed. Kalau nak tau ibu jari tangan kanan aku lagi kecik dari yang kiri. So bila nak pegang highspeed or apa2 instrument, kawan2 selalu tolong aku pegang dengan cara betul, tapi tak boleh. Sebab ibu jari aku tak sampai kat tempat sepatutnya untuk support body highspeed hahaha. Bila aku pegang salah, mata bur or gerudi tu tak jadi 90 degree dengan gigi. Bila senget itula yang jadi terpotong structure gigi laen. Huhu. Hari tu termenung aku dalam lab. Dah la kena re-do. Tapi sama je terpotong cusp jugak. Sebabtu stop kejap, pikir boleh ke aku nak simen gigi orang ni. Nak pegang instruments pun tak boleh. Yaya nampak aku mengelamun, dia cakap "Jangan putus asa, Yuyu." Aku senyum. Thanks dear :') Aku kena cari jalan. Takkan nak berhenti. Allah dah letak aku kat sini, ada jalannya. InsyaAllah Amalia boleh ! Kan? :(

4 comments:

Nurul Amirah said...

insha Allah kau boleh org yg xde tgn boleh blja guna kaki utk melukis even awal2 susah dan aq yaki kau yg cukup sifat ni lg boleh..ykin dgn diri n bnykkan berdoa =)

NikAmaliaNasrulliana said...

:)

Anonymous said...

try lah pegang 24jam shari kompem nti jd biasa mcm pegang pen jew.. :)

NikAmaliaNasrulliana said...

Krikkrikkkk. Bendo tu duk dalam lab. Mesin. Mano buleh wat tubik kahkahkah lawoknyo XD