Saturday, 14 December 2013

Awak .

Pengalaman dah jadi cikgu. Lidah tu sememangnya tajam. Sebab tu dua tiga hari ni aku rasa sebak semacam. Nak nanges tapi tak ternanges. Sebak bukan sebab aku terasa dengan kata-kata orang laen ke apa. Tapi aku takut suatu masa nanti aku hilang sabar, aku yang mengeluarkan kata-kata tajam tu, buat orang laen rasa saket. Walaupun memang aku perasan banyak kali jugak aku da buat. Tapi siyes terrrbuat sebenarnya. Bila da terbuat, terus rasa something wrong dalam hati. Seriously aku nak mintak maaf kat sesape aku terkasar bahasa selama ni. Huhu

Berlapang dada dengan kawan sendiri. Ingat kebaekan dia. Terima kelemahan dia. Macam biasa benda ni paling susah nak buat. Susah. Dalam hati rasa macam, "Laaaaa, awak tu da besar takkan ini pun tak bole pikir." Ish jahatnya aku. Bila da ada something tak kena dengan someone, terus rasa tak kena dengan semua orang. Benda kecik jadi besar. "Sink tu da tersumbat, da kenapa korang gosok gigi basuh muka dalam sink tu lagiiiiii," siyesss ni benda kecik. Tapi sebab benda sekecik ni pun bole buat aku rasa nak nanges. Macam mana nak tegur kawan2 ni? Nak tegur direct, aku tak berani. Takut termarah, padahal tak marah. Okai zaman moden. Nak tweet, public sangat, nanti terasa pulak kawan2 aku. Nak tulis kat blog, semua orang da tau blog aku. Pembaca setia pun bole tahan ramai. Eh hahaha

Aku rasa ni semua syaitan punya kerja. Dia nak buat kita berpecah. Nak kita jadi tak suka kawan sendiri. Nauzubillah :(

Kerja yang bakal kitorang buat esok ni memang benda kecik je. Sikit je pun bole menyumbang kat tabung DAN or LA tu. Tapi kita buat apa yang kita mampu. Orang laen lagi sibuk. Orang laen tak free macam kita. Maybe. Kalau yang betul2 sibuk aku tak kesah. Tapi kalau kita nampak dia tengah study bila kita buat banyak benda yang sebenarnya kalau lagi ramai buat lagi cepat siap, masa tu rasa macam nak jatuh air mata innocent ni. Huhuhu. Kalau lagi cepat siap kerja, bole sama2 study sebenarnya. Lagi2 aku yang tak hebat ni. Seriously aku kena study banyak lagi dari korang.

Aku tak kesah. Korang buat benda berfaedah. Tapi at least kalau turun dapur, buat2 jenguk kitorang buat apa, da bole masuk balik air mata tu rasanya. Hmmm

Takpe. Benda da lepas. Doakan jualan kitorang laku esok ea. Aku tau korang sokong dari belakang kan? :)

Kadang2 termengadu jugak kat orang yang aku percaya kalau ada benda yang tak puas hati camni. Tetiba terfikir pulak aku duk sibuk mengadu pasal orang, aku ni tak perfect jugak, bahkan lagi teruk perangai. Mesti ada jugak apa2 yang aku buat, buat orang laen rasa tak puas hati. Hmmmm susahnya nak jaga hati kita. Hmmmmm nak jaga hati orang lagi la hmmmm

No comments: