Wednesday, 18 June 2014

?

Terimalah sahabat kita seadanya. Orang kata berkawan biar seribu. Kawan dengan semua orang. Setiap orang ada kelemahan dan kelebihan tersendiri. Tutuplah mata kita bila nampak keburukan dia. Lupakan kesilapan lalu dia. Dan cubalah ajak dia ke arah kebaikan setakat kita mampu. Sebaliknya pandanglah kelebihan dia. Ingat kebaikan dia. Kalau dia buat benda yang lagha, tariklah dia sebelum jadi lagi lagha. Bukan turut lagha sama. Bukan biarkan dia terus lagha sengsorang.

Ada kawan pernah kata, "Setakat ni ada dua orang yang aku tak pernah nampak diorang nanges, Yaya dan Yuyu."

Sebenarnya bukan kami tak pernah nanges, kami takde lah kental sangat pun haha, tapi maybe awak masih tak kenal kami. Macam mana nak cinta kalau tak kenal? Macam mana nak kenal kalau tak pernah dekat? :)

No comments: