Tuesday, 24 November 2015

Buyaaa igee

"Umi, sero nok balik jah krismas nanti. Seminggu lepas tu study week seminggu sero nok balik jugop. Tapi orang lain toksey balik."

"Tok payoh la balik kalu sore gak. Bukan ado orang nok hantar pun gi airport. Lagipun maso tu musim banjir. Tak payoh balik lah."

"Tapi ore duk sore lah sini. Semua housemate balik. Takut duk sore."

"Gi rumoh Nasuha lah kalu duk sore. Tok payoh balik."

"Tok sedap duk rumah orang lain. Sebab barang kito duk kat rumoh sendiri."

Can you imagine? Your mom told you not to come home. Sem ni aku tak pernah balik Kelate lagi. Not even once. Tak tahu nak describe macam mana lagi level homesick aku. Mental breakdown tau tak. Lagi sakit jiwa raga bila housemate orang dekat. Diorang boleh balik setiap minggu. So don't you dare to speak about your homesick to me please. Tahun depan nak serumah dengan budak Kelate. Bukan nak assabiyah tapi at least tak duk sorang macam tunggul kayu dekat rumah sendiri.

I'm 22 already. Teksi ada ja. Tapi umi still tak bagi aku naik teksi sorang sorang. Takkan nak bantah cakap umi. Ajak kakak datang amek aku then balik sekali. Tapi kakak exam masa tu. What should I do? Rasa nak meletup bila bila masa ja ni. Sape sape pun aku boleh sembur bila mood aku macam ni. Hahahahah marah ni marahh

Tengah lecture Prostho. Tapi tak leh fokus. Ok jom fokus balik.

No comments: